Editorial
Published in:
Listy klinické logopedie 2023; 7(2): 3
Category:
Editorial
Milí čtenáři,
jak jste si mohli všimnout, toto číslo nese poněkud netradiční název – Psýché.
Důvod je prostý. Naším hlavním tématem jsou tentokrát psychiatrická onemocnění v klinické logopedické praxi. Stejně jako krásná královská dcera Psýché, která po mnoha chybách a protrpěných obětech spočinula na Olympu mezi bohy, se po mnoha úskalích a obětech stala psychiatrie respektovaným a nepostradatelným lékařským oborem.
Počet pacientů, kteří potřebují psychiatrickou péči, každoročně stoupá. Ačkoliv jsou psychiatrická onemocnění ekonomicky i společensky stejně závažným problémem jako kardiovaskulární či onkologická onemocnění, trápí naši společnost dlouhodobě nedostatek psychiatrických a psychologických ambulancí, dlouhé čekací lhůty a přetíženost zaměstnanců v těchto oborech.
S úctou a respektem k našim kolegům psychiatrům, psychologům a psychoterapeutům bychom chtěli toto číslo věnovat právě jim. Ačkoliv lidé, dokud nejsou konfrontování s osobní zkušeností, často nemusejí vnímat jejich potřebnost a akutní nedostatek tak silně, jsou pro naši diagnostickou a terapeutickou práci naprosto nepostradatelní a my, kliničtí logopedi, to dobře víme.
Neboť, jak praví mytologie, duše – psýché – jako dech doprovází lidskou bytost po celý život a své pozemské tělo opouští jako motýl teprve v okamžiku smrti.
Kéž tedy do roku 2024 vplujeme s nadějí, že se našim duším bude co možná nejlépe dařit.
To a mnoho radosti a štěstí Vám v příštím roce přeje za celou redakci Listů klinické logopedie
Zuzana Lebedová.
Labels
Clinical speech therapy General practitioner for children and adolescentsArticle was published in
Clinical speech therapy (Listy klinické logopedie)
2023 Issue 2
Most read in this issue
- Selektivní mutismus – optikou současnosti
- Komorbidní psychiatrická onemocnění u vývojové dysfázie (vývojové poruchy jazyka)
- Selektivní mutismus – kazuistiky: multimodální terapeutický přístup doplněn o Práce v hliněném poli®
- Úvod do problematiky autismu v kontextech paradigmatu neurodiverzity a přístupu zaměřeného na člověka