EDITORIAL
Vyšlo v časopise:
Listy klinické logopedie 2021; 5(1): 3
Kategorie:
Editorial
Milé čtenářky, milí čtenáři,
hlavní téma tohoto čísla je pro mne velmi osobní. Studium logopedie jsem si před lety vybrala proto, že se koktavost vyskytuje v naší rodině. I tématem mé diplomové práce byla koktavost. Po všem, kolik jsem toho načetla, jsem si ze studií odnesla pocit, že bude jistější, když se mi jednou narodí dcery, protože u nich je větší šance, že jim nepředám genetickou dispozici ke koktavosti. Dítě s koktavostí jsem zkrátka nechtěla. Mám dva syny… a oba koktali. Jeden dva týdny, druhý dva roky. Teprve tahle zkušenost mi umožnila pochopit to zásadní. Mohu toho nastudovat sebevíc, a přesto nemohu pomoci sobě ani dítěti, pokud nepřijmu dítě takové, jaké je. Teprve bezpodmínečné přijetí rodičem umožní dítěti, aby jednoho dne přijalo sebe sama, s koktavostí či bez. Nejen o tématu sebepřijetí je v tomto čísle několik velmi pěkných rozhovorů. Kromě zajímavých článků k tématu koktavosti jsme nezapomněli ani na – námi logopedy často opomíjenou – „Popelku“ v oblasti poruch plynulosti – breptavost.
Hlavním tématem prosincového čísla bude problematika alternativní a augmentativní komunikace. Velmi se těšíme na vaše články, termín k dodání rukopisů recenzovaných článků je 1. 10. 2021. Těší nás vzrůstající zájem odborné veřejnosti o publikování v našem časopise. Věříme, že indexace LKL do mezinárodních databází DOAJ a ERIH PLUS, ke které došlo na jaře tohoto roku, bude tento pozitivní trend nadále posilovat.
Za redakci LKL
Zuzana Lebedová
Štítky
Logopedie Praktické lékařství pro děti a dorostČlánek vyšel v časopise
Listy klinické logopedie
2021 Číslo 1
- Horní limit denní dávky vitaminu D: Jaké množství je ještě bezpečné?
- Souhrn doporučení pro očkování nedonošených novorozenců
- Význam ústní sprchy pro čištění mezizubních prostor
- Léčba kašle v klinické praxi: Jaké přípravky jsou vhodné a kdy?
- Vyrážka po amoxicilinu – alergie, nebo přímé působení viru?
Nejčtenější v tomto čísle
- NEUROGENNÍ DYSFLUENCE
- VÝVOJOVÁ PORUCHA PLYNULOSTI ŘEČI V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – PŘÍPADOVÁ STUDIE
- BREPTAVOST? PŘEKÁŽKA I PŘÍLEŽITOST! – KAZUISTIKA
- VYHÝBAVÉ CHOVÁNÍ V KOMUNIKACI DOSPĚLÝCH OSOB S KOKTAVOSTÍ