#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Disociativní symptomy a neuroendokrinní dysregulace


Autoři: M. Šusta
Působiště autorů: Ústav pro humanitní studia v lékařství a Psychiatrická klinika 1. LF UK, Praha
Vyšlo v časopise: Čas. Lék. čes. 2008; 147: 340
Kategorie: Sjezdy

Disociativní symptomy a neuroendokrinní dysregulace

Šusta M.

Ústav pro humanitní studia v lékařství a Psychiatrická klinika 1. LF UK, Praha

Disociativní symptomy jsou dávány tradičně do kontextu s prožitými psychologickými stresory, které vytvářejí disociované vzpomínky vztahující se ke stresovým životním událostem. V současnosti existuje několik studií, které potvrzují vztah mezi neuroendokrinní odpovědí a disociativními symptomy a také ukazují na významnou dysregulaci hypotalamo-hypofyzo-adrenální osy. Tato dysregulace zároveň ukazuje na vztah mechanismů aktivního a pasivního zvládání stresu a typických neuroendokrinních změn.


Štítky
Adiktologie Alergologie a imunologie Angiologie Audiologie a foniatrie Biochemie Dermatologie Dětská gastroenterologie Dětská chirurgie Dětská kardiologie Dětská neurologie Dětská otorinolaryngologie Dětská psychiatrie Dětská revmatologie Diabetologie Farmacie Chirurgie cévní Algeziologie Dentální hygienistka

Článek vyšel v časopise

Časopis lékařů českých

Nejčtenější tento týden
Nejčtenější v tomto čísle
Kurzy

Zvyšte si kvalifikaci online z pohodlí domova

Svět praktické medicíny 3/2024 (znalostní test z časopisu)
nový kurz

Kardiologické projevy hypereozinofilií
Autoři: prof. MUDr. Petr Němec, Ph.D.

Střevní příprava před kolonoskopií
Autoři: MUDr. Klára Kmochová, Ph.D.

Aktuální možnosti diagnostiky a léčby litiáz
Autoři: MUDr. Tomáš Ürge, PhD.

Závislosti moderní doby – digitální závislosti a hypnotika
Autoři: MUDr. Vladimír Kmoch

Všechny kurzy
Kurzy Podcasty Doporučená témata Časopisy
Přihlášení
Zapomenuté heslo

Zadejte e-mailovou adresu, se kterou jste vytvářel(a) účet, budou Vám na ni zaslány informace k nastavení nového hesla.

Přihlášení

Nemáte účet?  Registrujte se

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#