Postavení morfologie ve výuce medicínya v klinické praxi a výzkumu
Authors:
J. Valenta; P. Fiala
Authors‘ workplace:
Ústav anatomie LF UK, Plzeň
Published in:
Čas. Lék. čes. 2003; : 695-696
Category:
Overview
V současné době rychlého rozvoje molekulární biologie, biochemie, fyziologie a dalších teoretických medicínskýchoborů ztrácí morfologie své dominantní postavení ve výuce.Morfologické znalosti, potřebné pro různé lékařské disciplíny, by proto měly být zahrnuty do klinických přednášek.Pro výuku morfologie v teoretické části studia je třeba vydávat přehledné učebnice, umožňující snadnou orientaciv podstatných otázkách a přejímající i výsledky klinicko-morfologických studií. Rovněž je třeba připravit učebnicepro vysokoškolské studium nelékařských zdravotnických oborů. Podrobné morfologické učebnice jsou i nadálenezbytné pro potřeby kliniků a badatelů, hledajících specifické informace.
Klíčová slova:
koncepce výuky morfologie, učebnice morfologie, klinicko-morfologické studie.
Labels
Addictology Allergology and clinical immunology Angiology Audiology Clinical biochemistry Dermatology & STDs Paediatric gastroenterology Paediatric surgery Paediatric cardiology Paediatric neurology Paediatric ENT Paediatric psychiatry Paediatric rheumatology Diabetology Pharmacy Vascular surgery Pain management Dental HygienistArticle was published in
Journal of Czech Physicians
Most read in this issue
- Dědičné trombocytopenieDiferenciální diagnostika jednoho případu
- K problematike amyopatickej dermatomyozitídy
- Mikrodelécie chromozómu Y u českých mužovs ťažkou poruchou reprodukcie
- Epidemiologie těžkých poraněníz pohledu trauma centra