Obchodní podmínky
Obchodní podmínky pro umisťování reklamy
Tyto obchodní podmínky jsou určeny pro umísťování reklamy na internetové stránky a v rámci další internetové služby provozovatele – obchodní společnosti:
MeDitorial, s.r.o.
sídlem Sokolská 31/490, 120 26 Praha 2
IČO 271 99 151
DIČ CZ 271 99 151(plátce DPH)
společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 103858
telefon: +420 212 249 013
e-mail: info@meditorial.cz
(dále jen „Provozovatel“)
I. Úvodní ustanovení a definice pojmů
1. Provozovatel
Jako „Provozovatel“ je v rámci těchto obchodních podmínek označována obchodní společnost MeDitorial, s.r.o., jejíž identifikační a kontaktní údaje jsou uvedeny výše. Společnost MeDitorial, s.r.o., v rámci své podnikatelské činnosti provozuje řadu internetových serverů a dalších online služeb, zejména www.prolekare.cz, www.prosestru.cz, www.prolekarniky.cz a řadu dalších (společně dále jen „internetové servery“). V rámci této své činnosti Provozovatel nabízí zájemcům zejména z řad podnikatelů reklamní plochy a další reklamní formáty na internetových serverech Provozovatele k prezentaci jejich reklamních sdělení a jiných reklamních prvků. Nabízená možnost prezentace je pro účely těchto podmínek dále označována jako „reklama“.
2. Reklama
Reklamou se pro účely těchto podmínek rozumí obchodní sdělení a další obchodní komunikace ve formě reklamních prvků a reklamní plochy ve formě bannerů a dalších interaktivních prvků, odkazy na jiné internetové servery nebo jiné reklamní prvky a další obchodní sdělení ve smyslu zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, která jsou umístitelná na internetové stránky a další internetové a online služby provozovatele.
3. Zadavatel
Zadavatel reklamy je fyzická či právnická osoba, a to buď přímý zákazník nebo reklamní či mediální agentura, která objednává reklamní prostor na internetových serverech v rozsahu a za podmínek stanovených v potvrzené objednávce (mediaplánu) a těchto obchodních podmínkách (dále jen „Zadavatel“ a/nebo „Agentura“).
II. Proces objednání reklamy
1. Rezervace reklamy
Provozovatel umožňuje před učiněním vlastní objednávky reklamy rezervaci reklamy (reklamní plochy a poptávaného formátu) na základě písemné či e-mailové rezervace. Rezervace, která není ve lhůtě 14 dnů před spuštěním kampaně doplněna objednávkou, propadá.
Povinnou náležitostí rezervace jsou tyto údaje: obchodní firma či jméno a příjmení Zadavatele včetně případných dodatků, IČ a DIČ, sídlo či místo podnikání; určení subjektu, pro kterého je kampaň realizována, je-li odlišný od Zadavatele; poptávané reklamní produkty a pozice (které musí být v souladu s nabídkou Provozovatele); termíny reklamní kampaně; uvedení názvu pro AdMonitoring (tzn. název pro danou kampaň uváděnou napříč všemi servery a médii).
2. Objednávka reklamy
Zadavatel reklamu závazně objednává na základě objednávky, zaslané e-mailem nebo na základě zálohové faktury vystavené Provozovatelem, a to nejpozději 5 pracovních dnů před začátkem prezentace příslušné reklamní kampaně, pro objednávky přijaté prostřednictvím obchodního oddělení Provozovatele nejpozději 10 pracovních dnů před začátkem prezentace příslušné reklamní kampaně.
3. Potvrzení objednávky
Objednávka se stává závaznou poté, co ji Provozovatel písemně či e-mailem potvrdí Zadavateli, což obvykle učiní ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne jejího přijetí.
Potvrzením objednávky Provozovatelem vzniká mezi Provozovatelem a Zadavatelem smluvní vztah, který se řídí ujednáními těchto obchodních podmínek a sjednaným mediaplánem, případně zvláštní uzavřenou smlouvou, která má před ustanovením těchto obchodních podmínek přednost.
Provozovatel také umožňuje přijetí objednávky formou úhrady zálohové faktury. Zadavatel úhradou celé sjednané částky dle zálohové faktury vyslovuje souhlas s Obchodními podmínkami Provozovatele s důsledky závazné objednávky. Taková objednávka se stává závaznou okamžikem připsání platby Zadavatele na účet Provozovatele.
4. Využití reklamního prostoru
Zadavatel se zavazuje využít objednaný reklamní prostor výhradně pro sebe. Je-li Zadavatel Agenturou využívající reklamní prostor pro svého klienta, zavazuje se Zadavatel využít objednaný reklamní prostor výhradně pro svého klienta, pro něhož je kampaň přímo realizována a kterého v objednávce označí. V případě, že by tento svůj závazek dle předchozí věty porušil, je Provozovatel oprávněn po Zadavateli žádat náhradu škody, která mu tímto jednáním může vzniknout.
5. Náležitosti objednávky
Objednávka/zálohová faktura musí obsahovat:
-
Fakturační údaje
Název (jméno podnikatele č obchodní firmu, IČ Zadavatele, DIČ Zadavatele (pokud je Zadavatel plátce DPH) a fakturační adresu zadavatele (sídlo či místo podnikání)
- Kontaktní údaje
Korespondenční adresa Zadavatele v případě, že je odlišná od fakturační adresy, kontaktní osoba, telefon a e-mailová adresa
- Specifikace reklamy
Typ reklamy, reklamní pozice, kompletní podklady pro reklamu, objem inzerce, termín reklamní kampaně, cena (je-li Zadavateli známa).
V případě Agentury označení klienta, pro kterého je reklamní sdělení objednáváno a v případě bannerové reklamy i název kampaně dle pravidel AdMonitoringu.
III. Práva a povinnosti Zadavatele
1. Zadavatel je plně odpovědný za obsahovou stránku reklamy a její kvalitu a provedení dle předaných podkladů a soulad reklamy s legislativou, zejména pak s ust. zákona č. 40/1995 Sb., a občanského zákoníku.
2. Zadavatel je po celou dobu zveřejňování reklamy odpovědný za její aktuálnost.
3. Zadavatel odpovídá, že reklamou a jejím šířením neporušuje práva žádných subjektů. V případě, že Zadavatel zjistí, že reklamní sdělení porušuje jakákoliv práva třetích osob, je povinen na tuto skutečnost Provozovatele neprodleně upozornit a zajistit odstranění reklamního sdělení nebo jeho uvedení do souladu s právními předpisy.
4. Zadavatel uděluje Provozovateli souhlas s šířením zadané reklamy v rámci celosvětové počítačové sítě internet.
5. Zadavatel potvrzuje, že je oprávněn k výkonu práv k reklamě a jejímu obsahu, zejména pak, že je oprávněn vykonávat případná majetková autorská práva k obsahu reklamy a je oprávněn k užití případných ochranných známek a obdobných chráněných označení, která jsou předmětem ochrany průmyslového nebo duševního vlastnictví.
6. Zadavatel je povinen výslovně upozornit Provozovatele na skutečnost, že je kterékoli z potřebných práv k reklamnímu sdělení časově omezeno a v takovém případě zajistit, aby reklama nebyla šířena po uplynutí časového omezení.
7. V případě, je-li obsahem reklamy propagace humánních léčivých přípravků, zdravotních služeb, zdravotnických prostředků nebo diagnostických zdravotních prostředků in vitro (a to zaměřených jak na širokou veřejnost, tak na odborníky), zavazuje se Zadavatel zajistit soulad reklamy s právními předpisy a doporučeními SÚKL či jiných dozorových úřadů s přihlédnutím na charakter těchto propagovaných produktů a služeb.
8. Zadavatel odpovídá a zavazuje se nahradit veškerou újmu, která by Provozovateli vznikla z důvodů zveřejnění reklamy, která by byla v rozporu s právem, dobrými mravy či oprávněnými zájmy třetích osob nebo z jiného důvodu spočívajícím zejména v nelegálním obsahu reklamy a podobně.
IV. Práva a povinnosti Provozovatele
1. Provozovatel si vyhrazuje právo odmítnout, pozastavit a/nebo zrušit zveřejnění reklamy zejména v následujících případech:
- nesoulad nosiče, formátu či podkladů reklamy s technickými (softwarovými i hardwarovými) požadavky Provozovatele;
- reklamní podklady neodpovídají smlouvě (objednávce), mediaplánu či těmto obchodním podmínkám;
- reklama je v rozporu s právními předpisy a/nebo doporučeními SÚKL;
- reklama je v rozporu s dobrými mravy, etickými pravidly a/nebo ohrožuje veřejný pořádek;
- reklama kvalitou, formou nebo obsahem neodpovídá oprávněným zájmům Provozovatele;
- reklama je zjevně nepřípustná v rozporu s právy třetích osob;
- Zadavatel je v prodlení s uhrazením svých závazků za Provozovatelem.
2. Zjistí-li Provozovatel jakoukoli skutečnost z bodu 1. výše, je oprávněn odmítnout zveřejnění reklamy nebo pozastavit či ukončit její zveřejňování. O takové skutečnosti bude Provozovatel informovat Zadavatele bez zbytečného odkladu.
3. Provozovatel si vyhrazuje právo uzavřít se Zadavatelem smlouvu, kterou upřesní podmínky zveřejňování reklamy na serverech, případně si vyhrazuje právo zpřesnění takových podmínek v potvrzen objednávky či v mediaplánu.
V. Ujednání o ceně
1. Provozovatel stanoví cenu reklamy a služeb souvisejících se zveřejňováním a šířením reklamy na serverech na základě ceníku. Ceny uvedené v ceníku jsou bez DPH, která se připočítává dle platných právních předpisů. Aktuální ceník je vždy dostupný zde: https://www.prolekare.cz/bannerova-reklama a cena reklamy se řídí dle ceníku platného v den, kdy je učiněna objednávka.
2. Provozovatel si vyhrazuje právo žádat úhradu reklamy předem nebo zálohu na základě zálohové faktury. Příslušná platba musí pak být připsána na účet Provozovatele nejpozději dva pracovní dny před zahájením příslušné reklamní kampaně.
3. V případě, že platba nebude na účet Provozovatele připsána řádně a včas, není Provozovatel povinen danou kampaň spustit či realizovat. Pokud však Zadavatel uhradí platbu v termínu do deseti kalendářních dnů ode dne požadovaného zahájení příslušné reklamní kampaně, tato mu bude spuštěna, avšak zkrácena o dobu, která uplynula od zahájení příslušné reklamní kampaně dle objednávky do doby úhrady, bez nároku na poměrné zkrácení hrazené částky. V případě prodlení delšího než deset kalendářních dnů ode dne požadovaného zahájení příslušné reklamní kampaně, není již možné kampaň takto dodatečně zahájit a objednávka bude bez náhrady zrušena a případná platba vrácena či použita na úhradu nově vytvořené objednávky.
VI. Fakturace
1. Provozovatel vystaví fakturu s náležitostmi daňového dokladu do 15 dnů ode dne, kdy vznikla povinnost přiznat daň, nebo přiznat plnění. Tímto dnem je den přijetí úplaty, den vystavení daňového dokladu, nebo den poskytnutí služby (den skončení reklamní kampaně) a to den, který nastane dříve. Pokud reklamní kampaň probíhá souvisle v několika kalendářních měsících, jsou na konci každého kalendářního měsíce vystaveny dílčí faktury na poměrnou část kampaně, a to za předpokladu, že jde o reklamní kampaň placenou zpětně. V případě, že je požadována platba předem, tak je reklamní kampaň, i když probíhá souvisle v několika kalendářních měsících, fakturována jednorázově.
2. Faktury (daňové doklady) jsou vystaveny s fakturačními údaji dle příslušné objednávky či zálohové faktury. Doba splatnosti faktur činí 14 dní od data jejich vystavení.
3. V případě prodlení s úhradou vzniká Provozovateli nárok účtovat za každý i započatý den prodlení úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky.
4. Uhrazením se rozumí připsání částky na bankovní účet Provozovatele uvedený na faktuře/zálohové faktuře.
5. Chybné, částečné či hromadné platby nebudou akceptovány. Takové platby budou vráceny na účet, ze kterého byly na účet Provozovatele připsány, snížené o případné bankovní poplatky vynaložené ze strany Provozovatele.
VII. Zvláštní ujednání
- Storno podmínky
V případě, že si Zadavatel přeje zrušit již potvrzenou objednávku, je povinen Provozovateli zaplatit smluvní pokutu ve formě storno poplatku ve výši sjednané ceny reklamní kampaně dle potvrzené objednávky (počítáno z ceny bez DPH).
- Důsledky prodlení
Provozovatel je oprávněn pozastavit jakoukoliv kampaň či reklamní sdělení Zadavatele, který je v prodlení s úhradou jakéhokoliv závazku za Provozovatelem a takováto kampaň či reklamní sdělení se považuje za ukončené z důvodů na straně Zadavatele. Po řádné úhradě takového závazku se smluvní strany dohodnou na pokračování v reklamní kampani, je-li to s ohledem na její neobsazenost nadále možné.
- Ujednání o zápočtu
Provozovatel je oprávněn jednostranně započítat předchozí neuhrazené závazky Zadavatele na jakoukoliv platbu z titulu objednání reklamy dle těchto obchodních podmínek.
- Akční a jiné cenově zvýhodněné balíčky
V případě zakoupení cenově zvýhodněného balíčku služeb bere Zadavatel na vědomí, že není možné požadovat dodatečné provedení změn těchto produktů z takovéto objednávky. Není tedy možné ani převedení finančních prostředků na jiný produkt Provozovatele. V případě předčasného ukončení objednávky, která byla ze strany Provozovatele alespoň částečně spuštěna, nemá Zadavatel nárok na vrácení již zaplacené a fakturované částky. V případě, že předčasně ukončená objednávka nebyla ani spuštěna, je Provozovatel oprávněn si nárokovat smluvní pokutu ve formě storno poplatku ve výši sjednané ceny reklamní kampaně z předčasně ukončené objednávky (počítáno z ceny včetně DPH) s tím, že na předčasně ukončenou objednávku bude ze strany Provozovatele vystaven opravný daňový doklad. Zadavatel bere na vědomí a souhlasí, že platba vyplývající z opravného daňového dokladu bude následně použita na úhradu výše uvedené smluvní pokuty.
Za zvýhodněný balíček služeb je brána taková objednávka, která je označena jako „akce“ nebo podobně a kdy na základě poskytnutí určité služby poskytuje Provozovatel další služby za cenově zvýhodněnou cenu (například: při poskytnutí jedné služby je následující služba poskytována s % slevou apod.).
VIII. Reklamní podklady
1. Kompletní podklady pro reklamu je Zadavatel povinen poskytnout Provozovateli nejpozději 5 pracovní dny (neinteraktivní formáty) nebo nejpozději 5 pracovních dnů (interaktivní formáty, dynamické bannery, speciální formáty, direct maily) před datem počátku reklamní kampaně.
2. Pro objednávky přijaté prostřednictvím obchodního oddělení Provozovatele je Zadavatel povinen podklady dodat nejpozději 5 pracovních dnů od podpisu objednávky, nejpozději však 5 pracovních dnů před začátkem příslušné reklamní kampaně.
3. Pokud Zadavatel ve stanovených lhůtách podklady nedodá, není Provozovatel povinen reklamu spustit. Současně je Provozovatel v tomto případě oprávněn nárokovat smluvní pokutu ve výši sjednané ceny reklamní kampaně dle potvrzené objednávky (počítáno z ceny bez DPH) a Zadavatel je povinen ji uhradit ve stanovené lhůtě dle vystavené faktury.
4. Zadavatel je povinen dodat pro každou novou kampaň nové reklamní podklady, jenž splňují podmínky stanovené tímto ustanovením.
5. Provozovatel není povinen podklady po ukončení kampaně Zadavateli navracet či archivovat.
6. Pokud Zadavatel nedodá podklady kompletní (tedy podle dodaných podkladů nebude možné reklamu nastavit a spustit tak, aby odpovídala objednávce), není Provozovatel povinen reklamu spustit. Současně je Provozovatel oprávněn nárokovat smluvní pokutu ve výši sjednané ceny reklamní kampaně dle potvrzené objednávky (počítáno z ceny bez DPH) a Zadavatel je povinen ji uhradit ve stanovené lhůtě dle vystavené faktury. Pokud bude z těchto důvodů reklamní kampaň ze strany Provozovatele spuštěna pouze částečně, je Provozovatel oprávněn fakturovat celou sjednanou cenu reklamní kampaně dle potvrzené objednávky s tím, že Zadavatel nemá nárok na poskytnutí náhradního plnění či nárok na reklamaci za dny, kdy reklama z důvodů nedodání těchto kompletních podkladů nebyla následně ze strany Provozovatele spuštěna včas.
7. Zadavatel se zavazuje u dodání podkladů uvádět následující informace:
Název kampaně
Uvést přesný sjednaný název kampaně (dle pravidel AdMonitoru)
Reklamní pozice
Název reklamní pozice i s označením umístění, kam mají být konkrétní podklady nasazeny (například uvedení odborných internetových serverů, pacientských projektů a podobně).
Termín
Poskytnutí informace, ve kterém sjednaném období má být reklama nasazena, nebo zda nasadit podklady po celé sjednané období.
URL
Přesné přiřazení k jednotlivým bannerům či textům.
V případě banneru s vícečetnou URL konkrétní přiřazení k jednotlivým částem kreativy.
8. Provozovatel ke každé reklamní kampani automaticky generuje statistiky. Provozovatel zpřístupní Zadavateli statistiky na základě jeho žádosti. Statistika poskytuje údaje zpětně, tj. pro daný pracovní týden jsou údaje generovány v průběhu následujícího pracovního dne za předcházející týden. Pro účel případné reklamace jsou však závazné pouze a výlučně hodnoty počtu impresí (tj. zobrazení).
IX. Reklamace
1. Zadavatel je v rámci reklamačního řízení oprávněn požadovat přiměřenou náhradu, a to zejména ve formě jiné náhradní reklamy ve stejné hodnotě, nebo slevu z ceny (bez DPH), zjistí-li při plnění Provozovatele pochybení.
2. Volba mezi reklamačními nároky uvedenými v bodě 1. výše náleží Zadavateli jen, jestliže ji oznámí Provozovateli ve včas zaslaném písemném oznámení o vadách. Uplatněný nárok pak není Zadavatel oprávněn měnit bez souhlasu Provozovatele.
3. Reklamaci je nutné uplatnit reklamaci výhradně písemně, a to doporučeným dopisem na adresu sídla Provozovatele či prostřednictvím datové schránky nebo na e-mail info@meditorial.cz.
4. Lhůta pro uplatnění reklamace je 14 kalendářních dnů ode dne, kdy Zadavatel zjistil nebo mohl zjistit pochybení, nejpozději však v poslední den dané kampaně. Provozovatel si vyhrazuje lhůtu 30 kalendářních dnů pro rozhodnutí o reklamaci. Zadavatel je povinen při reklamaci uvádět následující informace: označení Zadavatele či klienta (v případě Agentury), název kampaně, reklamní pozice, počet plánovaných impresí, počet splněných impresí, přidělené číslo objednávky, které je uváděno vždy s potvrzením přijetí objednávky.
5. Pochybením na straně Provozovatele se rozumí nefunkčnost jeho služeb, které se týkají potvrzené objednávky Zadavatele, a to po dobu delší než 6 hodin v průběhu kalendářního dne. Za pochybení se nepovažuje nepravidelné vydávání reklamy v případě, kdy objednaný objem reklamních sdělení bude zobrazen v plném rozsahu v dohodnutém časovém rozmezí. Za pochybení na straně Provozovatele se však nepovažují výkyvy v návštěvnosti jednotlivých Serverů.
6. V případě, je-li reklamace oprávněná a je řešená formou slevy, pak na slevu z ceny je Provozovatel povinen vystavit opravný daňový doklad, a to nejpozději do 15 dnů ode dne zjištění skutečností rozhodných pro provedení takové opravy, resp. do 15 dnů ode dne uznání reklamace ze strany Provozovatele. Opravný daňový doklad je splatný do 14 dnů od jeho vystavení. Závazek splatnosti je tak omezen pouze na tu poměrnou část plnění, na kterou není uplatňována oprávněná reklamace.
X. Závěrečná ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí objednávky, příp. smlouvy uzavírané mezi Zadavatelem a Provozovatelem. Objednávka, příp. smlouva má vždy přednost před ujednáními těchto obchodních podmínek.
2. Smlouva může mít i podobu sjednaného mediaplánu či obdobného podkladu s vymezením objednané reklamy (jejího typu a doby šíření).
3.Pro zpracování osobních údajů, ke kterému dochází v rámci poskytování plnění dle těchto obchodních podmínek, se použije nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) a zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, zákon č. 111/2019 Sb., případně další příslušné právní předpisy upravující ochranu osobních údajů.
4. Zadavatel uděluje Provozovateli souhlas se zasíláním obchodních sdělení s informacemi o službách a produktech Provozovatele, a to na Zadavatelem poskytnuté e-mailové adresy, v souladu s ust. zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti.
5. Smluvní strany se zavazují nesdělovat vzájemné údaje a informace, získané v rámci spolupráce, jakékoliv třetí osobě.
6. Tyto obchodní podmínky a z nich vycházející právní vztahy se řídí platnými zákony České republiky, zejména občanským zákoníkem.
7. Provozovatel si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky měnit a upravovat. Jakákoliv změna bude Zadavateli oznámena způsobem zveřejnění nového textu obchodních podmínek na internetu. V případě nesouhlasu Zadavatele s takovýmito změnami a úpravami je Zadavatel závazek do 14-ti dní od provedené změny písemně či e-mailem vypovědět a to na adresu sídla Provozovatele nebo na e-mail info@meditorial.cz…
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti vyvěšením na internetové stránky Provozovatele. Tato verze je platná od 1.11.2023.
MeDitorial, s.r.o.