#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

LIFELONG LEARNING AND SELECTED TRAINING COURSES SUPPORTING A COMPREHENSIVE CLIENT APPROACH


Authors: Mgr. Mgr. Křížkovská Petra Et, Ph.D.
Authors‘ workplace: NAŠE logopedie, s. r. o., Peškova 6, 779 00 Olomouc
Published in: Listy klinické logopedie 2020; 4(1): 66-71
Category: Miscellaneous

Overview

The presented text reports on the offer of selected courses for Speech Therapists in the Czech Republic. These courses are able to assist Clinical Speech Therapists to support the direction of therapy and the therapy itself. All courses are based on the need for comprehensive Speech Therapy and human approach. The article also emphasizes the need for permanent lifelong learning, in view of the changing conditions regarding the development of modern Science and Technology.

Keywords:

lifelong learning – comprehensive approach – speech therapist


Sources
  1. AYRES, A. J., 2005. Sensory integration and the child. Understanding hidden sensory challenges. 25th Anniversary Edition. Los Angeles, California: Western Psychological Services, 211 s. ISBN 978-0-87424-437-3.
  2. BAŠTECKÁ, B.; MACH, J., 2015. Klinická psychologie. Praha: Portál. 759 s. ISBN 978-80-262-0617-0.
  3. BAUR, A., 2007. Léčebná síla hlásek a vliv Loga: základy chirofonetiky. Lázně Bělohrad: Chirofonetická asociace, 384 s. ISBN 978-80-239-9467-4.
  4. BAZALOVÁ, B., 2014. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje. Praha: Portál, 183 s. ISBN 978-80-262-0693-4.
  5. BERTL, I., 2016. Finanční gramotnost v kontextu rozvoje celoživotního učení dospělých: andragogické, metodické a psychologické souvislosti. Praha: Česká andragogická společnost, 176 s. ISBN 978-80-905460-3-5.
  6. BRATTON, J., 2014. Capitalism and Classical Social Theory. Plymonth: Estower road, 343 s. ISBN 978-1-4426-0-654-8.
  7. CAMPBELL-MCBRIDE, N., 2019. GAPS: Terapeutický protokol: kniha o vztahu střeva a mozku a možnosti nápravy vzniklé nerovnováhy. Jihlava: Alterberg, 355 s. ISBN 978-80-907559-1-8.
  8. ČELEDOVÁ, L., HOLČÍK, J., 2019. Social medicine: an introduction to new public health. Praha: Karolinum, 168 s. ISBN 978-80-246-4276-5.
  9. HRDÁ, Z., 2018. Multidisciplinární tým v praxi. Praha: Domov Sue Ryder, 65 s. ISBN 978-80-907190-0-2.
  10. FUNK, K., 2017. Děti, poslové z neznáma. Praha: Malvern, 165 s. ISBN 978-80-7530-080-5.
  11. KEREKRÉTIOVÁ, A., 2016. Logopédia. Bratislava: Univerzita Komenského, 341 s. ISBN 978-80-233-4165-3.
  12. LORENZOVÁ, J., 2016. Kontexty vzdělávání v postmoderní společnosti. Praha: FF Univerzita Karlova, 335 s. ISBN 978-80-7308-650-3.
  13. MECKWEN, J., 2009. Gestalt psychoterapie: moderní holistický přístup k psychoterapii. Praha: Portál, 262 s. ISBN 978-80-7367-649-0.
  14. PACHER, P., 2017. Klinická psychologie. Praha: Grada, 75 s. ISBN 978-80-88186-12-0.
  15. PAVLOV, I., 2018. Učiteľská andragogika: o profesijnom vzdelávání a poradenstve. Praha: Česká andragogická společnost, 211 s. ISBN 978-80-906894-1-1.
  16. POKORNÁ, V. 2010. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
  17. PROUTY, G., 2005. Preterapie. Praha: Portál, 197 s. ISBN 80-7178-949-6.
  18. RABUŠICOVÁ, M. 2006. Místo vzdělávání dospělých v konceptu celoživotního učení. In: Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity U11, Studia Paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, s. 13-26. ISSN 1211-6971.
  19. SCHAAF, R. C., MILLER, L. J., 2005. Occupational therapy using a sensory integration approach for children with developmental disabilities. In: Journal of Mental Retardation and Developmental Disabilities Research Reviews. Willey Blackwell, 11(2), s. 143-148. ISSN 1940-5529.
  20. SINDELAR, B., 2016. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 63 s. ISBN 978-80-262-1082-5.
  21. ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. 2007. Klinická logopedie. Praha: Portál, 615 s. ISBN 978-80-7367-340-6.
  22. TOMATIS, A., 2017. Naslouchat univerzu. Od Velkého třesku po Mozarta: objevování vesmíru, v němž je všechno zvukem. Praha: Malvern, 270 s. ISBN 978-80-7350-081-2.
  23. TRACHTOVÁ, E. a kol., 2005. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCO NZO, 186 s. ISBN 80-7013-324-4.
  24. VAŠUTOVÁ, J., 2004. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 190 s. ISBN 80-7315-082-4.
  25. VETEŠKA, J., 2014. Celoživotní učení pro všechny – výzva 21. století = Lifelong learning for all – challenge of 21st century. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 408 s. ISBN 978-80-7452-047-1.
  26. VITÁSKOVÁ, K., 2018. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc: UP Olomouc, 158 s. ISBN 978-80-244-5466-5.
  27. VOLEMANOVÁ, M., 2019. Přetrvávající primární reflexy: opomíjený faktor problémů učení a chování. Statenice: INVTS, 240 s. ISBN 978-80-907369-0-0.
  28. ZEZULKOVÁ, E., 2017. Vybrané otázky logopedické teorie a praxe. Ostrava: Ostravská univerzita,119 s. ISBN 978-80-7464-961-5.
  29. Internetové odkazy
  30. AIT – CZECH. Trénink. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-09]. Dostupné z: http://ait-czech.cz/cz/trenink-ait
  31. AYRES, A. J., P. R. ERWIN a Z. MAILLOUX. Love, Jean: Inspiration for Families Living with Dysfunction of Sensory Integration [online]. Santa Rosa: Crestport Press, ©2004 [cit. 2014-01-27]. ISBN 0-9725098-1-X. Dostupné z: http://books.google.cz/books?id=QI9ob0LX12YC&pg=PA58&dq=SIPT&hl=cs&sa=X&ei=fFLmUpsE4-jKA7SQgfAC&ved=0CDsQ6AEwAjgU#v=onepage&q=SIPT&f=false
  32. ARCADA CENTER. Forbrain. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-09]. Dostupné z: http://arcada-center.com/cs/terapie/a-2/ FORTBRAI
  33. AUTISITICKÉ DITĚ. Dieta GAPS. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.autistickedite.cz/dieta-gaps
  34. CENTRUM SPIRÁLA. Synergická reflexní terapie. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10].
  35. Dostupné z: https://www.centrumspirala.cz/cislo-kurzu-5000062019/
  36. CHIROFONETIKA. Chirofonetika. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.chirofonetika.cz
  37. KUPROG. KUMOT. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.kuprog.cz
  38. KUPROG. KUPOZ. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.kuprog.cz
  39. MŮJ MAXÍK. Maxík. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.mujmaxik.snadno.eu
  40. NOVÁ MLUVA. Nová mluva. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.novamluva.cz
  41. OSTEODYNAMIKA. Osteodynamika. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: https://www.osteodynamika.cz/co-je-osteodynamika/
  42. REHA. Neuroterapie. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www.neuroterapie.cz/skoleni-pro-terapeuty
  43. World Economic Forum. Future of Jobs. [online]. ©2019. [cit. 2019-09-10]. Dostupné z: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf
Labels
Clinical speech therapy General practitioner for children and adolescents

Article was published in

Clinical speech therapy (Listy klinické logopedie)

Issue 1

2020 Issue 1

Most read in this issue
Topics Journals
Login
Forgotten password

Enter the email address that you registered with. We will send you instructions on how to set a new password.

Login

Don‘t have an account?  Create new account

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#