The impact of changes in multilingual environment on child‘s speech development
Published in:
Listy klinické logopedie 2017; 1(1): 15-24
Category:
Main topic
Overview
This paperwork discusses the impact of changes in multilingual environment on child’s speech development. The base of this paperwork are case studies and its analysis. The aim is to approach the most important factors and its impact on multilingual‘s speech development and to increase the awareness about this issue in the professional and general public.
Key words
Bilingualism, multilingualism, bilingual education, multicultural education, language development, the impact of bilingualism, case study
Sources
-
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
KROPÁČOVÁ, Jitka. Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1511-9.
-
ŠTEFÁNIK, Jozef. Bilingvismus. In: LECHTA, Viktor (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
-
VODIČKA, Ivo. Osobní hygiena: Leváci a leváctví. Leváci a leváctví. [online]. 2012. [cit. 2016-04-09]. Dostupné z: www.levactvi.cz
-
WHO – Preterm birth. World health organization. [online]. 2 – 2015 [cit. 2016-04-15]. Dostupné z: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs363/en/
-
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Labels
Clinical speech therapy General practitioner for children and adolescentsArticle was published in
Clinical speech therapy (Listy klinické logopedie)
2017 Issue 1
Most read in this issue
- Bilingualism and education of children in a bilingual family
- Selected myths in relation to bilingualism
- The impact of changes in multilingual environment on child‘s speech development
- A nonword repetition ability as a complement to a family history of a child