Certifikace ISO 9001:2002v ordinaci praktického lékaře
Authors:
I. Foltýn; R. Weinbergerová
Authors‘ workplace:
Ústav sociálního lékařství a zdravotní politiky LF UP, Olomouc, přednosta prof. MUDr. I. Gladkij, CSc.
Published in:
Prakt. Lék. 2004; (8): 476-478
Category:
Overview
Vzestup kvality v poskytování zdravotnické péče v ordinaci praktického lékaře je závislý navlastní akreditaci pracoviště, odborné přípravě zaměstnanců, přístrojovém vybavení, prostorovýchmožnostech zdravotnického zařízení a kvalitním systému řízení.Jednou zmožností zlepšení kvality řízení je zavedení systému jakosti podle ISO 9001 a následnécertifikace zdravotnického zařízení. Certifikace zahrnuje fázi přípravy, fázi vlastní certifikacezakončenou odborným auditem a fázi trvalého udržování stanovených norem a postupů vezdravotnickém zařízení k obrazu kvality zdravotnické péče poskytované klientům ordinace.Hlavním cílem zavedení systému jakosti ISO je stanovení a přezkoumání požadavků pacientatýkající se produktu, tj. zdravotnické péče.
Klíčová slova:
praktický lékař - ISO 9001 - kvalita - akreditace - certifikace - systém řízení.
Labels
General practitioner for children and adolescents General practitioner for adultsArticle was published in
General Practitioner
2004 Issue 8
Most read in this issue
- Certifikace ISO 9001:2002v ordinaci praktického lékaře
- Moderní zobrazovací metody -pozitronová emisní tomografie(PET) a pozitronová emisnítomografie kombinovanás výpočetní tomografií (PET/CT)
- Jak dál v otázce sdělování informacío zdravotním stavu, prognóze a léčbě?
- Potenciál zdraví a zdravotnictvíČeské republiky: srovnávacíanalýza se zeměmi E-15